Iryna Stavytska

Iryna Stavytska

Candidate of Pedagogical Sciences,
Associate Professor


EDUCATION
Kyiv National Linguistic University. Philologist, English language teacher


PROFESSIONAL DEVELOPMENT

Candidate of Pedagogical Sciences in speciality 13.00.04

Scientific and pedagogical internship “Innovation in education”, Warsaw, Poland, 2017.

Scientific and pedagogical internship “Pedagogical education in modern university”, Slovakia, 2017


DISCIPLINES TAUGHT
General English
Professional English
Academic English
Business English
English for Scientists


PROFESSIONAL TRAINING

“Development of distance learning courses using the Moodle platform”, 2011

“Creation and use of information resources of the discipline”, 2013

“International projects”, 2017

 “English for Universities”, British Council, 2018

“Using advanced Google services for teaching”, 2020


MAIN PUBLICATIONS

Stavytska, I. (2017). The formation of foreign language competence of engineering students by means of multimedia. Advanced Education, 7, 128-133. https://doi.org/10.20535/2410-8286.95301

Stavytska, I., Kuzminska, N., Lukianenko, V., & Lygina, O. (2019). Application of CLIL methodology in teaching economic disciplines at university. Advanced Education, 11, 112-117. https://doi.org/10.20535/2410-8286.95301

Stavytska, I. (2017). Modern tendencies in foreign language teaching. Journal of Intercultural Management, 9(4), 21-30. https://dx.doi.org/10.1515/joim-2017-0018

Stavytska, I. (2020). Інженерна підготовка магістрантів у закладах вищої освіти в Україні. Modern engineering and innovative technologies, 12, 47-50. http://dspace.luguniv.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/8539/1/2020.pdf

Ставицька, І.В. (2016). Особливості формування іншомовної компетентності магістрантів технічних спеціальностей. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 9(63), 161-172. http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/11492/1/Stavytska.pdf

Ставицька, І.В. (2017). Педагогічні інновації у навчанні іноземним мовам у країнах Європи. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: зб. наук. праць, 21(3), 91-98.

Ставицька, І.В., Куценок, Н.М., Ямшинська, Н.В., & Крюкова, Є.С. (2022). Principles of andragogy and new effective strategies for teaching master’s students. Pedagogical Sciences: Theory and Practice, (41), 304-310. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-1-46


We are using cookies to give you the best experience. You can find out more about which cookies we are using or switch them off in privacy settings.
AcceptPrivacy Settings

GDPR