Kateryna Havrylenko

Kateryna Havrylenko

Candidate of Pedagogical Sciences,
Senior Lecturer


EDUCATION

T. Shevchenko National University, philologist, teacher of Ukrainian language and literature;

B. Hrinchenko Teacher Training Institute, English teacher;

Postgraduate studies:
Institute of Pedagogical and Adult Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Candidate of Pedagogical Sciences

International certificate ICELT 


WORK EXPERIENCE
National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute” – more than 20 years


DISCIPLINES OF TEACHING

General English
English for Professional Purposes
English Academic Communication
English Professional Communication


MAIN PUBLICATIONS

Velushchak, M., Kravchenko, T., Havrylenko, K., Mykhailenko, T., & Sokolovska, L. (2021). Development of foreign language competence of higher education students in the context of blended learning. Revista Tempos E Espaços Em Educação, 14(33), e16671. https://doi.org/10.20952/revtee.v14i33.16671

Havrylenko, K. (2017). Distance learning technologies in student training. У V міжнародна науково-практична конференція «Актуальні питання освіти і науки». ХОГОКЗ. https://doi.org/10.26697/9786177089000.2017.224

Havrylenko, K. (2018). Principles of distance education. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Серія 5 Педагогічні науки: Реалії та перспективи., 60(1), 95–98. https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/23439/Havrylenko%20K.%20M..pdf?sequence=1

Havrylenko, K. (2018). Stages of distance education. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Серія 5 Педагогічні науки: Реалії та перспективи, 64, 48–51. https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/23933/Havrylenko_K._M..pdf?sequence=1&isAllowed=y

Havrylenko, K. (2018). Evaluation of distance learning effectiveness in a knowledge-intensive educational environment. Інноваційна педагогіка. Науковий журнал Причорноморського науково-дослідного ін.-ту економіки та інновацій, (6), 123–126. http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2018/6/26.pdf

Havrylenko, K. M. (2019). Distance learning in the modern system of higher education. Pedagogical sciences reality and perspectives70, 52–56. https://doi.org/10.31392/2311-5491/2019-70.13

Havrylenko, K. (2019). Distance learning introduction in the modern educational environment. Wschodniouropejskie Czasopismo Naykowe (East European Scientific Journal) – Warszawa, Polska., 10 (50)(6), 4–8.

Havrylenko, K. (2019). Distance education learning potential in traditional system of professional education. Innovative Pedagogy. Periodical Scientific Journal of the Black Sea Research Institute of Economy and Innovation. Special Issue for the 60th Anniversary of the Donbass State Pedagogical University Faculty of Elementary, Technological and Professional Education, 17(1), 39–42. 17. 39-42. https://doi.org/10.32843/2663-6085-2019-17-1-7.

Havrylenko, K. (2020). Foregn language teaching in the system of distance education. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Серія 5 Педагогічні науки: Реалії та перспективи., 78, 53–56. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33772

Saienko, N., & Havrylenko, K. (2020). Distance learning technologies in the virtual educational space of a modern university. Вісник Запорізького національного університету: Збірник наукових праць. Педагогічні науки., 3(36), 221–226.

K.M., Havrylenko. (2020). Demands for professional distance learning. Collection of Research Papers Pedagogical sciences, (89), 56–60. https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2019-89-10

Havrylenko, K. M. (2021). Linguistic features of the internet language. International Humanitarian University Herald. Philology, 1(52), 28–31. https://doi.org/10.32841/2409-1154.2021.52-1.7

Havrylenko, K. M., & Prykhodko, D. S. (2021). Distance learning technologies for self-education organization at higher institutions. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2(74), 119–123. http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2021/74/part_2/25.pdf

K.M., Havrylenko. (2021). Нові виклики дистанційного навчання. Collection of Research Papers Pedagogical sciences, (93), 133–137. https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2020-93-20

Havrylenko, K. M. (2021). Theoretical aspects of digital discourse research. Тrаnscarpathian Philological Studies, 1(20), 112–115. https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2021.20.1.21

Havrylenko, K., & Prykhodko, D. (2021). Language studies of electronic discourse. Humanities Science Current Issues, 1(42), 156–161. https://doi.org/10.24919/2308-4863/42-1-19

Гавриленко, К. (2022). Лінгвістичні дослідження мови інтернету. Проблеми гуманітарних наук Серія Філологія, (48), 26–31. https://doi.org/10.24919/2522-4565.2021.48.3

Havrylenko, K., & Meleshko, I. (2022). Modern teaching aids and technologies in foreign languages teaching. Pedagogical sciences reality and perspectives, (89), 35–38. https://doi.org/10.31392/npu-nc.series5.2022.89.07

Havrylenko, K. M. (2022). Foreign language training in non-linguistic higher education institutions. У Психолого-педагогічні проблеми соціалізації особистості в сучасних умовах (с. 55–58). Izdevnieciba “Baltija Publishing”. https://doi.org/10.36059/978-966-397-261-9/14

Havrylenko, K. M., & Prykhodko, D. S. (2022). The discourse studies of computer-mediated communication genres development in modern linguistics. Тrаnscarpathian Philological Studies2(24), 150–154. https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2022.24.2.30


We are using cookies to give you the best experience. You can find out more about which cookies we are using or switch them off in privacy settings.
AcceptPrivacy Settings

GDPR